Blää

Blev så otroligt besviken när jag var på birsta idag, det fanns ingen overall till min Birger sprang igenom alla affärer som jag kunde komma på och ingen hade stl 44. började nästan grina för jag tänkte att min lilla kille skulle få komma hem utan ytterkläder och få frysa. en riktigt jobbigt dag har jag haft.

Sen så bröt jag ihop, mest pga ammningen. jag orkar inte mer känner jag måste sitta med den där jävla pumpen och känna sig som en kossa var tredje timme och nu börjar det bli en mjölkstockning i ena bröstet och det är jag så jävla rädd för. har hört dom som fått det så det är verkligen inget jag vill ha. känner bara att hela skiten skulle jävlas, graviditeten och nu brösten ska jäklas. jag som ville amma men nu känner jag verkligen inte för det. får ångest och känner mig dålig. Men som jag känner nu så är ersättning min utväg. 

Men jag kommer ändå ge Birger all min kärlek även fast jag inte kan amma. jag blir nog en sämre mamma om jag ska forsätta så här.

 


Postat av: valeria- Mamma till Williot

Kram kram och åter kram!!

Var du in och kollade på babyproffsen eller barnenshus ? Har sett att dom har små kläder där.



Ta det lugnt kvinna, (Förstår att det inte är lätt).

Amning är inget enkelt, du har dessutom fött för tidigt. Ta det lugnt och kämpa på i den mån du orkar! Ingen kommer klandra dig om du ger upp och går över till något som känns bättre! Gör det som är bäst för er, det som känns bäst för dig! Du gör det som är bäst för dig och ditt barn! Det är huvudsaken!

Du är så stark! Det är okej att bryta ihop för att åter samla kraft!

Kram

2012-01-16 ~ 23:43:47
Postat av: Anonym

Alla har sina svårigheter som nybliven förälder det är en självklarhet & med tidens gång så blir man mer och mer säker i sin roll.



Mår du inte bra av ammningen och är det bara strul med den också så som det har varit strul med allt annat så tycker jag absolut att det är rätt val av dig att börja med ersättning om det blir för jobbigt.



Det lider ingen av er av, och du är en lika bra förälder för det.



Känn dig fram och välj det som känns bäst för dig så kommer du trivas bättre i din roll som mamma.

2012-01-16 ~ 23:46:37
Postat av: Malin

vad skönt att läsa detta! känner att jag inte ska vika mig för det jag känner och hur jag vill ha det för att vi ska må så bra som möjlig, för jag är mamma oavsett.



2012-01-17 ~ 00:04:19
URL: http://shedevilracing.blogg.se/
Postat av: Malin

Valeria jo jag har varit där och kolla det är inget dom kan ta hem eller har hemma :(

2012-01-17 ~ 00:05:15
URL: http://shedevilracing.blogg.se/
Postat av: valeria- Mamma till Williot

Men aj då, Kollat på kapphal, bland newbie kläderna? Jag vet att det finns en bra overall där som du kan ha som typ påse över benen, och att det finns hål för bilbarnstolsbältet mellan benen, Den kanske finns i strl 44 eller 50 (kanske blir stort, jag är inte nå duktig på små storlekar)

Kanske kan funka att det är lite för stort?

Hoppas det löser sig!!

2012-01-17 ~ 00:14:10
Postat av: valeria- Mamma till Williot

Du jag pratade med en tvillingmamma som jag är bekant med, hon rekomenderade en vit overall från h&m i strl 50. den skulle kosta kring 129-199.

Den var tydligen liten i storleken. :) Mindre än vanliga 50. :)

2012-01-17 ~ 08:55:37
Postat av: Malin

Åhh tack för tipset! :D

2012-01-17 ~ 14:54:07
URL: http://shedevilracing.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag hade mjälstockning till och från i 2 veckor innan amningen komm igång med vilma,, vilket gav mig jätte hög feber oxå! Inte kul!! Man får kämpa! Hade velat gett till lägg men hon vägrade att ta flaskan :p Lukas började med tilllägg då han var 3 månader för han tvärvägrade bröstet helt plötsligt :(. Vilket gav mig mjälstockning och lukas BAJS VART STEN HÅRT under den tid han drack det. Fick peta han i rumpan med en termometer så att han skulle kunna få bajsa,, både nack och fördelar enligt mins erfarenheter :p

2012-01-19 ~ 22:32:10
Postat av: Malin

Elin du har helt rätt det är både för och nackdelar! det är så svårt att veta om man gör rätt bestlut. men jag ska pumpa ur nu och se hur långe jag har har mjölk kvar så då får han de.

2012-01-20 ~ 14:39:54
URL: http://shedevilracing.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja allt ordnar sig ju till det bra iaf :) men frammöver kommer du att prövas på alla möjliga olika sätt! Nu blir livet mera som en bergodalbana, fast du kommer att få så otroligt mycke kraft från lilla Birger :) du kommer nog att förundras över hur mycke du kommer att växa som människa och hur mycke kärlek man kan ge!

2012-01-21 ~ 13:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: